Om meg

Bildet mitt
"Norge er ett fritt land, befolket av ufrie mennesker."

Velkommen....

Velkommen....

til mitt eget Eventyr.

torsdag 26. september 2013

Kjærlighet i sin helhet.

Definisjonen av kjærlighet er individuelt.

Kjærligheten er, med ingen tvil, en del av humaniniteten.

Er vi skapt for å være alene? 

Er kjærligheten en kraft vi kan bruke til å drepe all hat? 

Kjærlighet har blitt "det sårbare" av menneskets ego. 

Er din kjærlighet irrasjonell?

Å overtenke, er kunsten til den mentale frykten. 

Den rene og totale kjærligheten, hva er det i den som skremmer oss? 

- ... Og hvorfor lar vi oss selv frykte den? 

7 kommentarer:

  1. Jeg tror det er menneskets ego, at man ikke tørr. Nå er det mye om og men, tar man kontakt- kan man bli tiltalt som desperat-lar man vær-så er enn sjenert, spinster, osv.. Kjærligheten er der, ingen tvil.. Det er bare vanskelig å lokaliserer den, om ikke du er en person som setter ditt eget hjertet i faresonen. For å ikke snakke for andre, så er min frykt; Hvordan gi slipp på så mye i livet ditt, for en person? Jeg leter ikke, men skal ikke si at ikke jeg ser etter den av og til.

    SvarSlett
    Svar
    1. Tusen takk for kommentaren!

      Jeg er så enig med deg; menneskets frykt for kjærligheten (par kjærlighet) blir styrt av egoet. Når vi hører om kjærlighet tenker vi automatisk om å finne kjærligheten; en kjæreste.

      Men hva med kjærligheten i sin helhet? Er vi mennesker så fokusert på samfunnets krav at vi ikke har tid å sette oss ned å kjenne på hva vi (etter min tro) er skapt av? Kjenne på sin kjærlighet til seg selv og det vi elsker i livet vårt. Føle kjærligheten for selve livet.

      Slett
  2. Jeg tenker man har flere typer, Kjærlighet for seg selv,venner og familie og den (intensive) kjærligheten for et annen menneske. Har mange venner som stadig får seg kjærester og skal være ærlig å si at det er sjeldent jeg ser at de faktisk elsker hverandre..Som regel er det en grunn for at de er sammen, de passer sammen, like, status, utseende osv.. men sjeldent fordi de bare er så forelsket at ingenting annet betyr noe. Jeg tror du har rett i at samfunnets krav gjør at vi glemmer det og hva det en gang betydde for oss. Hvor mange er det ikke som styres av det sosiale rundt seg.. Jeg tror hvis du nyter livet og gavene du har fått, og tar vare på naturen og omgivelsene rundt, så er sjansen større for at et lykkelig menneske finner det den leter etter, enn et ulykkelig et. Hvordan mener du vi er skapt? Å hvordan mener du at man kan forandre den syklusen som bare blir verre og verre,Tror du på kjærligheten eller er du skuffet over den ?

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg er helt enig i det du sier!

      Jeg tror at når hvert enkelt mennesker kommer til verden (blir født) er vi ren kjærlighet. Som vi alle vet overlever ikke spedbarn uten nærhet eller kjærlighet fra ett annet menneske. Om vi kunne holdt på den eneste og rene kjærligheten som vi er skapt av ville vi mennesker helt klart vært uten hat, vold og ondskap. All ondskap skapes av egoet. Og så påvirket som vi mennesker kan være, er det helt klart at dette formerer seg i større mengder. Ond sirkel!
      Hva legger vi i fred? Vi "alle" ønsker fred på denne jorden, men hva gjør vi for at dette skal bli gjennomført, hva KAN vi gjøre for å få dette til. Helt klart, starte hos oss selv. Finne vår kjærlighet i oss selv og i livet vi lever og ikke minst tørre å være den.

      For å forandre på denne syklusen tenker jeg , som nevn, starte hos oss selv.

      Jeg tror fullt og helt på kjærligheten. Jeg kan ikke være skuffet over kjærligheten, eneste jeg kan være skuffet over er meg selv. For kjærligheten er enkel! Det er menneskets ego som gjør det avansert og dermed frykter vi den.

      Slett
  3. Veldig enig, er nok egoet som gjør mange ting vanskelig. Man må starte med seg selv, men jeg tenker det er skremmende i en verden hvor du mange ganger er alene om å gjøre det.

    Jeg tror også på kjærligheten, og det er helt riktig. Egoet ødelegger. Kan vel si jeg er skuffet over meg selv også på det punktet. Mye kunne hvert annerledes om jeg bare gjorde det jeg en gang ville der å da.

    Det fantastiske med kjærligheten for livet og andre er at den vil alltid være der om du vil at den skal det.

    Jeg har mange ganger sagt til meg selv, at det er ingenting å frykte. Har med tiden sett at å ikke elske noe i det hele tatt er verre enn å elske å evt tape det du elsket. Blir så irritert mange ganger. Mennesket er for stolt.

    Ha en fin dag! Elsk og smil så mye du kan, så er vi nå to mennesker som gjør det!

    Flott blogg!

    SvarSlett
    Svar
    1. Jeg takket atter en gang for kommentarene!

      Ønsker deg alt godt her i livet, så er det godt å tenke at vi er to som tenker på samme plan!

      Slett
  4. Kjærligheten bare er. Vi er kjærlighet.

    slik som luften vi puster. kan oppleves anderledes fra forskjellige dufter eller temperatur forskjell.
    Slik er også kjærlighet. Det er den samme kjærligheten, men den oppleves fordi den ER.


    SvarSlett